Loading...

1: «Του Δρόμου η Χαρά, Γούναρη 106» Ψηφιακή σάρωση

2: «Σπίτι πολιτισμού, πλ.Όλγας, Μαιζώνος&Αράτου» Ψηφιακή σάρωση

3: «Νεοκλασικό, Κορίνθου&Αράτου», Ψηφιακή σάρωση

4: «Αστικός Κίονας, Κωνσταντινουπόλεως&Γιαννιτσών», Ψηφιακή σάρωση

5: «Το Μπλε Κατάστημα, Κανακάρη 138», Ψηφιακή σάρωση

«Το Πολύτιμο Αδιάφορο»

Οι παρούσες ψηφιακές απεικονίσεις, που παρουσιάζονται στην Διαδικτυακή Εικαστική Έκθεση του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων, αποτελούν μέρος καταγραφής σημείων του αστικού χώρου της Πάτρας κατά την περίοδο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου 2020. Μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την εν λόγω «χαρτογράφηση» του αστικού τοπίου της πόλης είναι η φωτογραφία και η τρισδιάστατη σάρωση (3D scanning). Οι εικόνες αυτές αποτελούν παρελθοντικές όψεις της πόλης, πριν την γνωστοποίηση του COVID-19 και της ύπαρξής του ως μέρος της τωρινής ζωής μας, όταν η ελεύθερη διακίνηση στην πόλη θεωρείτο δεδομένη. Η σειρά ψηφιακών σαρώσεων «Το Πολύτιμο Αδιάφορο» προσεγγίζει, από τη μια, το στοιχείο της διαμόρφωσης του αστικού χώρου, μέσα από την ανθρώπινη δράση και τη διάδραση ατόμου-πόλης. Από την άλλη, επιδιώκει την αρχειοποίηση στοιχείων της πόλης που φάνταζαν συνηθισμένα ή περνούσαν απαρατήρητα, πριν το «πάγωμα» της μετακίνησης ή περιδιάβασής της από τους κατοίκους της, λόγω της παρούσας κατάστασης. Άραγε η θέα μιας εικόνας ενός σημείου πόλης, που αδιάφορα προσπερνούσαμε όταν η διακίνηση ήταν δεδομένη, δύναται να προξενήσει νοσταλγία όταν την στερούμαστε; «Δεν είναι η δόξα, δεν είναι τα λεφτά, είναι του δρόμου η χαρά», μας λέει ένα σύνθημα τοίχου σε κεντρικό σημείο της Πάτρας. Το αδιάφορο, το δεδομένο, ο «δρόμος», γίνεται πολύτιμο όταν το στερούμαστε, και καμία δόξα ή χρήμα δεν είναι ανώτερο μιας πανδημίας. Ο δρόμος μίλησε, είπε την δική του ιστορία: το πολύτιμο αδιάφορο.